Hit Uluslararası Eğitim

Hit İstanbul

Büyükdere Caddesi  15/A Hür Han 34380 Şişli - İstanbul

Tel   :  0 212 296 46 00

Faks:  0 212 233 63 15

Mail:  info@hit.com.tr

Hit Ankara

Tel   :  0 533 777 9343

Mail:  info@hit.com.tr

 

 

Bizi Sosyal Medyadan Takip Edin!

 

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black LinkedIn Icon
  • Black YouTube Icon

© 2016 Hit Uluslararası Eğitim

ÇİN

NÜFUS:1,330,044,605

 

YÜZ ÖLÇÜMÜ: 9.634.057 km2

 

BAŞKENT: Pekin

 

PARA BİRİMİ: Çin’de Yuen; Hong Kong ‘da Hong Kong Doları

 

KONUŞULAN DİLLER: Resmi dil Çince´dir. Çince bir dil yerine dil ailesi olarak kabul edilmektedir. Tamamen ayrı bir dil olarak kabul edilebilecek kadar farklı dialektten oluşmaktadır. Pek çok bölgesinde İngilizce de yaygındır. 

 

HAVAALANI: Hong Kong, Pekin, Şanghay

 

UÇUŞ SÜRESİ: Ortalama 16-17 saat sürmektedir.

 

SAAT FARKI: Türkiye’den 6 saat ileridedir.

 

ULAŞIM: Şehirlerarası geçişler uzaklığa göre, uçak ya da sık tercih edilen otobüs taşımasıdır. Türkiye’deki gibi numaralarla belirlenmiş hatlarda çok sayıda otobüs çalışır. Metro sistemi Pekin ve Şanghay gibi büyük şehirlerde çok gelişmiş olarak hizmet vermektedir. Tüm tabelalar da Çince yanında İngilizce olarak yazılmıştır. Taksi, tüm merkezlerde kolaylıkla bulunabilen ve çok pahalı olmayan bir alternatiftir.

 

KONAKLAMA: Genellikle yurtlarda kalınır tek kişilik ve 2 kişilik odalarda alternatifler oluşturmaktadır. Aylık 1500 yuen’den başlayan 10.000 yuen’e kadar alternatifler bulunmaktadır. Aylık yaklaşık konaklama ücreti 250-300 YTL civarında olacaktır.

 

BANKALAR: Çin’de bankalar hafta içi her gün 08.30-17.00 saatleri sırasında açıktır.

 

SAĞLIK: Çin’in belli başlı hastanelerinde yabancılara ayaküstü tedavi hizmeti sunulmaktadır. Daha ciddi durumlar için ise bu hastanelerdeki doktorların referansı ile Hong Kong hastanelerine taşınmak gerekebilmektedir.

 

EN ÇOK TERCİH EDİLEN ŞEHİRLER: Pekin, Şanghay, Tiençin, Hong Kong


NEDEN ÇİN:

 

_ 2005 yılında, dünyanın en iyi ilk 500 üniversitesi sıralamasındadır.

_ Dünyanın üretim üssü haline gelen Çin, dünyanın en büyük ekonomilerinden biri olmaya adaydır.

_ Çin Halk Cumhuriyeti ve Türkiye arasında ikili ilişkileri ilerletmek amacıyla Ekim 2007’de kabul

edilen eğitim konusunu da kapsayan kültürel değişim programları Türk öğrecilere birçok imkan

sağlamaktadır.

 

TÜRKİYE’DEN NASIL GİDİLİR: Ülkemizden aktarmalı olarak, Emirates, Kore Havayolları, Katar Havayolları, Singapur Havayollarının uçuşları her gün bulunmaktadır. THY direkt uçuşları da belli günler için mevcuttur.

 

TÜRKİYE’DEN TEL NASIL AÇILIR: 00+ 86+ telefon numarası çevrilir. Hong Kong da şehir içi telefon ücreti alınmamaktadır. Çin’den Türkiye ise 00+ 90 + alan kodu + telefon numarası tuşlanarak aranılabilir. Cep telefonları çalışmaktadır.

 

 

 

 

 

Vize Bilgileri

 

 

Çek Cumhuriyeti’nde eğitim almak isteyenler eğitim süreleri doğrultusunda vize başvurusunda bulunmalıdır. Çek Cumhuriyeti’ne öğrenim amaçlı giden kişiler vize ücreti ödememektedir. Kısa dönemli vize başvurularında vize randevusu gerekmemekle beraber uzun dönemli başvurular için internet üzerinden vize randevusu alınmaktadır.

Başvuru, HIT eğitim danışmanları tarafından eksiksiz doldurulmuş ve öğrenci tarafından imzalanmış vize formu ve aşağıdaki evraklarla beraber öğrencinin kendisi tarafından yapılmaktadır.

 

Kısa Dönemli Vize: Kısa dönemli (90 günden az) öğrenim görmek isteyenler Turist Vizesi kapsamında başvuru yapmalıdırlar.

 

Turistik Vizesi için Gereken Evraklar

_ Pasaport

Pasaportun bitim süresi dönüş tarihinden sonra en az 3 ay geçerli olmalıdır ve vize için boş sayfası bulunmalıdır.


_ Pasaport Fotokopisi

Pasaportun resimli sayfasının, geçerlilik süresi sayfasının, kimlik bilgileri sayfasının, en arka sayfasının ve son altı ay içerisinde alınmış Schengen vizelerinin fotokopisi gerekmektedir.


_ Fotoğraf

Fotoğrafın ebatı 3,5 x 4,5 cm ve açık renk zeminde olmalıdır.


_ Seyahat ve Sağlık Sigortası

Tüm seyahat süresini kapsayan minimum 30.000 Euro teminatlı seyahat sigortası. Seyahat sigortasının minimum seyahatin başlangıcından bir gün önce başlayıp seyahat bitişinden bir gün sonra bitecek şekilde düzenlenmesi gerekmektedir.


_ İş evrakları

İşyeri sahiplerinden firmanın, vergi levhası, imza Sirküleri, ticaret sicil gazetesi, faaliyet belgesi.

Çalışanlardanfirmanın Vergi levhası, İmza Sirküleri, Ticaret sicil gazetesi, Faaliyet belgesi, Maaş bordosu, SSK işe giriş bildirgeleri.

Öğrencilerin, okuldan onaylı öğrenci belgesi.

Emeklilerin, emekli karneleri fotokopisi.

Ev kadınlarının, evlilik cüzdanı fotokopisi, eşinden garanti yazısı, eşinin iş evrakları.


_ Finansal belgeler:

Kişisel banka hesabı. Geçmişe ait onaylı dökümüyle birlikte, seyahat giderlerinin karşılanması için banka hesabında gün başına minimum 100 TRY bulunmalıdır veya orijinal kredi kartı ekstresi gerekmektedir.

_ Uçak bileti rezervasyonu

Gidiş ve dönüş tarihlerini kapsayan uçak bileti rezervasyonu.

_ Otel rezervasyonu

Kalacağınız yere ait kalınacak süreleri kapsayan otel rezervasyon.

Uzun Dönemli Vize: İki tip uzun süreli vize vardır. D tipi uzun süreli vize sadece Çek Cumhuriyeti için geçerlidir. D+C tipi uzun süreli vizede, geçerli vizelerinin sadece ilk 3 ayı dâhilinde diğer Schengen ülkelerinde kalabilir. İlk 3 ayı geçmiş D+C tipi uzun süreli vize sadece Çek Cumhuriyeti için geçerlidir.

Uzun Süreli Ziyaretler için Gerekli Evraklar

_ Pasaport

Pasaportun bitim süresi dönüş tarihinden sonra en az 3 ay geçerli olmalıdır ve vize için boş

sayfası bulunmalıdır.


_ Pasaport Fotokopisi

Pasaportun resimli sayfasının, geçerlilik süresi sayfasının, kimlik bilgileri sayfasının, en

arka sayfasının ve son altı ay içerisinde alınmış Schengen vizelerinin fotokopisi gerekmektedir.

_ 3 Adet Fotoğraf

Fotoğrafların ebadı 3,5 x 4,5 cm ve açık renk zeminde olmalıdır.

_ Banka Cüzdanı

Banka hesabınızda bir yıl süreli vize için en az 5.300 USD dolar olmalıdır.

_ Kalınacak evin sahibi ile yapılmış kontrat veya ev sahibinin deklarasyonu

Çek Cumhuriyeti’nde kalıncak evin sahibi ile yapılmış kontrat (noter onaylı),ev sahibinin deklarasyonu veya üniversite yurdunda kalacaksa buna ait belge gerekmektedir.

_ Başvuru nedenini gösterir orjinal belgeler

Okul kabul belgesinin orijinali gerekmektedir.

_ Türkiye´den alınan sabıka kaydı

Apostille yapılmalı ve Çekçe´ye çevrilmiş olmalıdır; sabıka kaydında ad-soyad, doğum tarihi, doğum yeri belirtilmelidir ve bu bilgiler Çekçe´ye çevrilen tercümede de belirtilmelidir.

_ Seyahat ve Sağlık Sigortası

Tüm seyahat süresini kapsayan minimum 30.000 Euro teminatlı seyahat sigortası. Seyahat sigortasının minimum seyahatin başlangıcından bir gün önce başlayıp seyahat bitişinden bir gün sonra bitecek şekilde düzenlenmesi gerekmektedir.

Önemli Notlar

_ Yeşil Pasaport sahipleri herhangi bir işleme gerek duymadan Çek Cumhuriyeti'ne vizesiz giriş

yapabilir ve 90 gün kalabilirler.

_ Gerekli gördüğü taktirde başvuru sahibinden ek belgeler istenilebilir.

_ Uzun dönemli vizede tüm dökümanlar orijinal dilinde ve Çekçe'ye çevrilmiş olmalıdır.

 

ÇİN HALK CUMHURİYETİ İSTANBUL BAŞKONSOLOSLUĞU

Kireçburnu, Çoban Çeşme SK, 

34457, Sarıyer, İstanbul

 

MALTA

 

NÜFUS: 410,290

 

YÜZ ÖLÇÜMÜ: 316 km²

 

BAŞKENT: Valletta

 

PARA BİRİMİ: Euro

 

KONUŞULAN DİLLERMaltaca ve İngilizce

 

HAVAALANI: Malta (MLI)

 

UÇUŞ SÜRESİ: 2,5 saat

 

SAAT FARKI: 1 saat geri

 

İKLİM: Akdeniz iklimi

 

ULAŞIM:En uzun mesafe otobüsle 50 dakikadır. Toplu taşıma ucuz ve rahattır. Ana terminalin bulunduğu başkent Valetta’dan bütün adaya seferler düzenlenmektedir. Otobüs ücretleri 11 ila 30cent arasında değişmektedir. Malta’da araba kiralamak da bir seçenektir. Günlük 17$’dan başlayan fiyatlarla araba kiralayabilirsiniz. Taksiler oldukça pahalıdır.

 

KONAKLAMA: Konaklama konusunda aile yanı, öğrenci yurdu, apartman dairesi ve otel olmak üzere dört seçenek sunulmaktadır.

 

YAŞAM GİDERLERİ: Haftalık 80 ile 100 Euro cep harçlığı yeme-içme, yol parası, telefon kartları gibi temel ihtiyaçlar için yeterlidir.

 

BANKALAR: Bankalar öğleden sonraları genelde kapalıdır. Pazartesi-Perşembe günleri 8.00 – 12.00 arası çalışırlarken, Cuma günleri mesai 14.30 – 16.00 arasıdır. Bununla birlikte Cumartesi günleri bazı şubeler 8.00 – 11.30 arası çalışmaktadır.

 

SAĞLIK:Oldukça iyi sağlık donanımına sahip olan adaya gitmek isteyenlerin özel sağlık sigortası yaptırmaları tavsiye edilir.

 

ÖĞRENCİLER İÇİN ÇALIŞMA OLANAKLARI NELERDİR:

 

Malta’ya giden öğrencilerin yasal olarak çalışma izinleri yoktur. Bunun yanı sıra çok ufak bir ada olduğu için çalışma alanları yerli halk için de kısıtlıdır.

 

EN ÇOK TERCİH EDİLEN ŞEHİRLER: Valetta, San Paul

 

TÜRKİYE’DEN NASIL GİDİLİR: Genelde havayolu kullanılır. Malta’ya düzenli seferi olan tek havayolu Air Malta Havayollarıdır. Malta’ya her pazartesi ve perşembe sabahları Malta Havayolları ile gidebilmek mümkündür. Yaz aylarında ise farklı 1–2 havayolunun da Malta’ya sefer düzenlemesi söz konusu olabilmektedir. Malta’ya giderken gidiş - dönüş uçak bileti alma zorunluluğu vardır. Gidiş-dönüş uçak bileti fiyatları 250- 350 Euro arasında değişmektedir.

 

TÜRKİYE’DEN TELEFON NASIL AÇILIR: 00+ 356 +alan kodu + telefon tuşlanarak aranılabilir.Malta’dan Türkiye ise 00+90+alan kodu+ telefon numarası tuşlanarak aranılabilir. Cep telefonları çalışmaktadır. Fakat gitmeden önce Türkiye’den GSM Operatörünüzden hattınızı uluslararası görüşmelere açtırmanız gerekmektedir.

 

 

MALTA ÖĞRENCİ VİZESİ

 

Malta'da dil eğitimi almak isteyen öğrencilerin, aşağıdaki belgeleri, HİT Yurtdışı Eğitim’e teslim etmeleri vize işlemlerini başlatmak için yeterlidir. Vize formlarınızı HİT Eğitim’in uzman danışmanları eşliğinde eksiksiz doldurup imzaladığınız takdirde, danışmanınız sizin adınıza vize başvurunuzu yapabilir, Türkiye’nin neresinde olursanız olun, işlemlerinizi kolaylıkla halletmenizi sağlayabilir.

Malta Konsolosluğu vize bölümü, aşağıda listesi sunulan tüm belgelerin asıllarını veya noter onaylı kopyalarını da fotokopilerine ek olarak görmek istemektedir.

- Pasaport

Pasaportunuz, Malta’daki eğitiminizin bitiş tarihinden itibaren en az 3 ay geçerli olmalıdır. Varsa eski pasaportlarınızı da eklemelisiniz.

- Pasaport Fotokopisi

Pasaportunuzun ilk 4 ve son iki sayfası ile varsa vizelerin ve uzatmaların olduğu sayfaların fotokopisi de sunulmalıdır. Eğer aile fertlerinden daha önce Schengen vizesi alanlar var ise, onların pasaport ve vize fotokopileri de eklenebilir.

- 2 adet vesikalık fotoğraf

Fotoğrafınızın 3.5 x 4.5cm ebadında, yeni çekilmiş ve arka fonu beyaz olması gerekmektedir.

- Vize Başvuru Ücreti

Türk vatandaşları için Malta vize ücreti ve servis bedeli 60 € vize ücretine ek olarak 45 € servis bedeli olmak üzere toplam 105,00 € ‘dur.Malta’ya eğitim amacıyla gidecek olan ve Türkiye’deki bir eğitim kurumunda kayıtlı öğrencilerden, öğrenci belgelerini ibraz etmeleri durumunda vize ücreti alınmayacaktır. Bu öğrencilerin sadece 45 € Malta servis bedelini ödemeleri yeterlidir.

- Kimlik fotokopisi

Arkalı önlü kimlik fotokopinizi de kimliğinizin aslı ile birlikte sunmalısınız.

- Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği

Nüfus Müdürlüklerinden alabileceğiniz Vukuatlı Nüfus kayıt örneği 3 aydan eski olmamalıdır.

- Öğrenci Belgesi / Diploma

Eğitiminize devam ettiğiniz okuldan alacağınız öğrenci belgeniz, okulun antetli kağıdına imzalı ve mühürlü olarak düzenlenmelidir. Mezun durumda iseniz, diplomanızın aslı ve bir adet fotokopisi ile başvuru yapabilirsiniz.

- Okul Kabul Mektubu

Malta´da eğitim alacağınız okul ve program ile ilgili tüm detayları eksiksiz içeren okul kabul mektubunuzun orijinali sunulmalıdır. Malta’da üniversite eğitimi alacak öğrencilerin ise okul kabulüne ek olarak, Malta Vatandaşlık ve Göç İşleri Departmanından da mektup almaları gerekmektedir.

- Seyahat Sigortası

Tüm Schengen ülkeleri için geçerli ve minimum 30.000€ teminatlı seyahat sigortanızı HİT Yurtdışı Eğitim aracılığı ile zahmetsize yaptırabilirsiniz.

- Banka Mektubu

Öğrencinin eğitimi süresince ki yeme, içme, konaklama ve okul masraflarını karşılayabileceğini ispat eden bankadaki hesap bilgilerinizi içeren referans mektubu. Eğitim ücreti haricinde günlük en az 48 € tutarında hesap bilgisi sunmanız gerekmektedir.

- Öğrencinin veya Ailesinin Maddi Durumu Gösteren Belgeler

§ Çalışanlar için: İşyerinize ait orijinal faaliyet raporu, ticari sicil gazetesi, vergi levhası, imza sirküleri, kişinin SSK işe giriş bildirgesi, prim ödemeleri ve hizmet dökümü eksiksiz sunulmalıdır.

§ Emekliler için: Emekli Sandığından emekli olduğunuzu belirten resmi yazı veya emeklilik kimliği, emeklilik hesap cüzdanı gerekmektedir.

- Ödeme Taahhütnamesi

Öğrencinin masraflarını ailesi veya bir başkası karşılayacak ise, masrafları karşılayacak kişinin finansal durumunu gösteren belgelere ek olarak noter onaylı taahhütname vermesi gerekmektedir. Gerekli taahhütnamenin örneği için bize ulaşmanız yeterlidir.

- Uçuş rezervasyonu

Malta’ya gidiş-dönüş uçuş rezervasyonunuzun bilgilerini de vize başvurunuz sırasında sunmanız gerekmektedir. Elçilik, vizenizi onayladığı takdirde biletin aslını görmek isteyebilir ancak vizeniz onaylanmadan biletinizi satın almayınız.

- Konaklama Rezervasyon Onayı

Malta’da eğitiminiz süresince konaklayacağınız yerden konaklama rezervasyon onayı HİT Yurtdışı Eğitim tarafından temin edilecektir.

 

Malta Konsolosluğu 
Aydede Caddessi No: 16/11

80090 Taksim/ Istanbul, Turkiye

Tel: 0090 (212) 311 12 12 
Fax: 0090 (212) 311 12 00

 

 

Dil Okulu Eğitimi

 

MALTA DİL EĞİTİMİ

Kurslar genellikle minimum 2 haftadan başlayıp dilediğiniz kadar devam etmektedir. Hiç İngilizce bilmeyenler için Genel İngilizce eğitimi alarak 1 yılın sonunda ileri düzeyde İngilizce bilgisine sahip olabilirsiniz. Kurslara her pazartesi başlanabilmektedir. Ancak bazı programların belirli dönemlerde ve tarihlerde olduğunu da unutulmamalıdır.

 

Yaz Okulu Eğitimi

MALTA YAZ OKULLARI

 

Programları, 8 - 17 yaş arasındaki farklı yaş gruplarındaki öğrencilere İngilizce'yi eğlenerek öğretmeyi amaçlamıştır. Bu programlar, farklı yaş aralıklarına göre sınıflandırılmıştır. Bu programlara, yaş grubu haricinde kesinlikle öğrenci alınmaz ve çoğu okulda yaz kampları eğitimleri yaş gruplarına göre de farklı okullarda verilmektedir.

 

Üniversite Eğitimi

MALTA'DA EĞİTİM

 

Malta’da ki tek devlet Üniversitesi olan University of Malta’ nın kökeni 1592 yılında kurulmuş olan “Collegium Melitense” okuluna dayanmaktadır. 80 farklı ülkeden 600 den fazla öğrenci tam zamanlı olarak eğitim görmektedir.Aynı zamanda her yıl yaklaşık olarak 30,000 öğrenci dil eğitimi görmek için Malta ya gidiyor eğitim seviyesinin kalitesi düşürmemek bakımından Malta da bulunam dil okullarının tamamı Malta Eğitim Bakanlığı tarafından onaylıdır

 

MALTA ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ

 

Malta Üniversitesi her yıl 80 farklı ülkeden öğrencilere ev sahipliği yapmaktadır uluslararası öğrencilerin Malta’yı tercih eytme sebebleri yerleşik ve saygın bir Üniversite olan Malta üniversitesinde eğitim kalitesi ve imkanlarıdır Malta üniversitesi ulusal alanda sygınlık görmekte ve mezıunları dünya çapındaki iyi üniversitelerde lisans üstü çalışmalara Kabul edilmekte zorluk çekmemektedir.Malta üniversitelerinin bütün fakülteleri üniversiyeler arası öğrenci transfer olanağı sağlayan Avrupa kredi transfer sistemi kullanır ECTS Öğretim Yüksek Standartta; Malta Üniversitesi, kabul kriterleri, akademik öğretim ve öğrenci değerlendirmesinde yüksek standartları sürdürebilmesiyle gururludur. Tam zamanlı öğretim personelinin çoğu uluslar arası üniversitelerin önderliğinde doktoralarını almışlardır. Personel kadrosu, yerel özel sektörden deneyimli profesyonellerin yanında Birleşik Krallık ve diğer Avrupa üniversitelerinden olan ziyaretçi akademik personel ile tamamlanır. Üniversite kalite Güvence ve Denetleme prosedürlerini uygular. Son sınıf öğrenci sınavları başka üniversite sınav sorumluları tarafından denetlenir. Öğretim personelinin öğrencilere oranı 1:8 dir. Yani her 8 öğrenciye bir öğretim görevlisi düşmektedir. Malta Üniversitesi Malta ’nın yüksek eğitim gerekliliklerinin çoğunu karşıladığından dolayı üniversite, lisans ve lisans üstü seviyelerde eğitimlerini ve tam zamanlı veya yarı zamanlı diploma/sertifika kurslarının geniş portföyünü geliştirmektedir. Üniversite 10 ana fakülte ve fazla miktarda daha küçük birkaç bilim dalı olan veya araştırma temelli enstitüler ve merkezlere sahiptir.

not: vize için aracı kurumla çalışmaktadır. ofisimizde yönlendirileceksiniz.

 

YENİ ZELANDA

 

NÜFUS: 4.228.000

 

YÜZ ÖLÇÜMÜ: 268,680 km²

 

BAŞKENT: Wellington

 

PARA BİRİMİ: Yeni Zelanda Doları

 

KONUŞULAN DİLLER: İngilizce, Maori Dili

 

HAVAALANI: Auckland, Wellington, Christchurch Uluslar arası Havaalanları

 

UÇUŞ SÜRESİ: Direk uçuş olmadığı için 2 gün sürebilmektedir.

 

SAAT FARKI: Aktarmalı 24- 25 saat

 

İKLİM: Yeni Zelanda, Güney Yarım Kürede olduğu ve Ekvator’un güneyinde konumlandığı için Türkiye’deki sıcaklık değerlerinin tam aksine sahiptir. En yüksek sıcaklıklar Ocak, Şubat aylarında görülürken, en düşük sıcaklıklara ise Haziran ve Temmuz aylarında rastlanır. Ülke genelinde sık sık yağışlara rastlanır. Ayrıca rüzgâr da çok önemli bir diğer iklimsel özelliktir. Auckland'ta yazın hissedilen ortalama sıcaklık 23 derece iken Christchurch bir iki derece daha soğuktur. Bu şehirlerde kışın görülen en yüksek sıcaklık birinde 15 diğerinde 11 derece civarındadır.

 

KONAKLAMA: Öğrenciler için kısa süreli kalabilecekleri hosteller mevcuttur. Üniversitelerin ve dil okullarının öğrenci yurtlarında kalınabilir.

Ülkeye yeni gelen öğrenciler genellikle aile yanında kalmayı tercih ederler, daha sonra bir araya gelen öğrenciler apartman dairesi gibi mekânlarda yaşamaya devam ederler. Yeni Zelanda’da kısa sürekli konaklama için kampçılık ve karavan, çiftlik evleri gibi seçenekler de vardır.

 

YAŞAM GİDERLERİ: Yeni Zelanda’da yabancı bir öğrencinin her şey dâhil yıllık yaşam gideri 9000–11000 Yeni Zelanda doları arasında değişim gösterir.

 

BANKALAR:. Bankalarda hesap açtırmak kolaydır. Bankaların çoğu hafta içi sabah 9.00’dan akşam 4.30’a kadar açık, hafta sonları ise kapalıdır.

SAĞLIK: Yeni Zelanda’da devletin sağladığı sosyal imkânlar hastanelerdeki tıbbi müdahaleyi kapsamaktadır. Ancak bazı durumlarda muayene olmak için ekstra bir ücret ödenebilir. İlaçlar eğer reçetesiz alınacaksa oldukça pahalıdır.

 

ÖĞRENCİLER İÇİN ÇALIŞMA OLANAKLARI NELERDİR: Yabancı öğrencilerin haftada 13 saat part time olarak çalışabilmeleri için bir kursa en az 6 ay süreli olarak kayıt yaptırmaları gerekmektedir.

 

EN ÇOK TERCİH EDİLEN ŞEHİRLER: Auckland, Christchurch

 

NEDEN YENİ ZELANDA:

· Uygun ekonomik koşullar

· Doğal güzellikler

 

TÜRKİYE’DEN NASIL GİDİLİR: Türkiye’den direk uçuş yoktur. Singapur ve Hong Kong üzerinden aktarmalı gidiş yapılabilir. Türkiye’den Yeni Zelanda’ya uluslar arası deniz taşımacılığı yapılmaktadır.

 

TÜRKİYE’DEN TEL NASIL AÇILIR: 00+64+alan kodu+telefon numarası tuşlanarak aranılabilir. Almanya’dan Türkiye ise 00+90+alan kodu+ telefon numarası tuşlanarak aranılabilir. Cep telefonları çalışmaktadır. Fakat gitmeden önce Türkiye’den GSM Operatörünüzden hattınızı uluslararası görüşmelere açtırmanız gerekmektedir.

 

 

 

Yeni Zelanda Öğrenci Vizesi

 

Yeni Zelanda'da dil eğitimi almak isteyen öğrencilerin, aşağıdaki belgeleri, HİT Uluslararası Eğitim’e teslim etmeleri vize işlemlerini başlatmak için yeterlidir. Vize formlarınızı HİT Eğitim’in uzman danışmanları eşliğinde eksiksiz doldurup imzaladığınız takdirde, HİT Ankara Ofisi yetkilileri sizin adınıza vize başvurunuzu yapabilir, Türkiye’nin neresinde olursanız olun, işlemlerinizi kolaylıkla halletmenizi sağlayabilirler.

12 haftadan kısa süreli eğitim almak isteyen öğrenciler, ziyaretçi vizesine başvurabilirken, 12 hafta ve üzerinde eğitim alacak olanlar, öğrenci vizesine başvurmak zorundadır.

Yeni Zelanda vize bölümü, okul kabul belgesi dışında sunulan belgelerin, orijinal veya noter onaylı olmaları gerekmektedir.

Yeni Zelanda'da 36 haftadan daha kısa süre eğitim alacaksanız, okul ücreti hariç her ay için minimum 1000 Yeni Zelanda Doları tutarında miktarı finansal kaynak olarak gösterebilmeniz gerekmektedir. 36 hafta ve üzeri eğitim alacaksanız, gidiş-dönüş bilet masrafınız hariç, her yıl için minimum 10.000 Yeni Zelanda Doları tutarında kaynak göstermeniz gereklidir.

Vizeniz onaylandığı takdirde, pasaportunuz ve vizeniz size teslim edilmeden önce Yeni Zelanda’daki okul ve konaklama ücretlerinizi yatırmanız gerekmektedir. Okul, ödeme onayınızı konsolosluğa ilettiği takdirde vizeniz size teslim edilecektir.

-Pasaport
-Pasaportunuzun ilk 4 ve son 2 sayfasının fotokopisi

Eğer aile fertlerinden daha önce yurtdışına çıkmış olanlar var ise, onların pasaport ve vize fotokopileri de eklenebilir.

-2 adet vesikalık fotoğraf,

Fotoğrafınızın arka fonu beyaz, son 3 ayda çekilmiş ve rötuşlanmamış bir fotoğraf olması gerekmektedir.

-Uçuş Detayları

Yeni Zelanda’ya gidiş-dönüş uçuş rezervasyonunuzun bilgilerini vize başvurunuz sırasında sunmanız gerekmektedir. Elçilik, vizenizi onayladığı takdirde biletin aslını görmek isteyebilir ancak vizeniz onaylanmadan biletinizi satın almayınız.

-Vize Başvuru Ücreti

-Vize ücreti vize başvuru sırasında, peşin olarak ödenecektir. Kredi kartı veya banka havalesi ile ödeme kabul edilmemektedir.

-Okul Kabul Mektubu(aslı)

-Bu mektup Yeni Zelanda’da eğitim alacağınız okul ve program ile ilgili tüm detayları eksiksiz içermelidir.

-Maddi Durumunuzu Gösteren Belgeler:

-Ailenize ve size ait olan tüm ev ve arsa tapu fotokopileri

-Ailenize ve size ait olan tüm banka hesap cüzdanları aslı veya son 6 aylık hareketi gösteren hesap ekstreleri

-Bankadan alınan son hesap bakiyesini belirten resmi yazı (Bankanın antetli kağıdına, imzalı ve kaşeli olmalı)

-(Varsa) Otomobil ruhsat fotokopileri

-(Maaşlı olarak çalışıyorsanız) Çalıştığınız işyerinden kaç yıldır çalıştığınızı ve şu anki görevinizi açıklayan resmi yazı, eğitiminiz süresince izinli olduğunuza dair yazı, bu yazıyı imzalayan kişinin imza sirküsü, son 3 aylık maaş bordrolarınız, (SSK'lı iseniz) SSK işe giriş bildirgesi

-(Serbest çalışıyorsanız) İşyerinizin vergi levhası fotokopisi, Ticaret Sicil Gazetesi fotokopisi, Oda Sicil Kâğıdı, imza sirküleriniz, (varsa) şirket hesabınızla ilgili bankadan alınmış son bakiye durumunu belirten resmi yazı ve son 6 aylık hareketi gösteren hesap ekstresi (bilanço)

-(Evli iseniz) Eşinize ait (varsa) maaş bordrosu, (varsa) ruhsat-tapu fotokopileri

(Varsa) Repo, Borsa, Tahvil hesaplarıyla ilgili hesap hareketleriniz ve son bakiyeleri gösteren resmi yazıların orijinalleri

-Anne-babanızın, son 3 aylık maaş bordrosu, hangi görevle çalıştığını belirten resmi yazı, serbest meslek sahibi iseler vergi levhası fotokopisi, Ticaret Sicil Gazetesi fotokopisi, Oda Sicil kağıdı, imza sirküleri, (varsa) Şirket hesabınızla ilgili bankadan alınmış son bakiye durumunu belirten resmi yazı ve son 6 aylık hareketi gösteren hesap ekstresi

-T Uluslararası Eğitim’den temin edeceğiniz ‘Financial Undertaking for a Student Form’ un doldurulup bankadan onaylanması gerekmektedir.

-Yeni Zelanda’daki okuldan konaklama bilgilerinizi içeren resmi bir yazı.

-Sağlık Raporu :

tam bir sağlık taraması raporu istenmektedir. Bu rapor yalnızca Türkiye için belirlenen Panel Doktorları veya Radyolojistleri tarafından doldurulabilir. Sağlık raporunuzu temin edebileceğiniz elçilik onaylı doktorların listesi için lütfen HİT Uluslararası Eğitim’e danışınız.

Muvafakname:

Velileri olmaksızın Yeni Zelanda’ya seyahat eden 16 yaşın altındaki çocuklar, velilerinden noter onaylı muvafakatname almalıdırlar.

-17 yaşından büyük öğrencilerden, 5 sene veya daha fazla süre yurtdışında yaşadıysanız, bu ülkelerden alınan sabıka kaydı da sunulması istenmektedir. 

 

Yeni Zelanda Büyükelçiliği
Iran Caddesi No:13 K:4
Kavaklidere/Ankara
Tel (+90 312) 467 9054

 

 

 

 

İSPANYA

 

 

NÜFUS: 55.116.894

 

YÜZ ÖLÇÜMÜ: 504.030 km²

 

BAŞKENT: Madrid

 

PARA BİRİMİ: Euro

 

KONUŞULAN DİLLER: İspanyolca, Katalanca, Baskça, Galiçyaca

 

HAVAALANIBarselona, Madrid, Sevile, Alicante, Bilbao, Malaga, Valencia, Ibiza,

 

UÇUŞ SÜRESİ: 3,5 saat

SAAT FARKI: 1 saat geri

 

İKLİM: Ülkenin genelinde kışlar soğuk, yazlar sıcak ve kuru geçen bir iklim hakimdir. Yaz ortalama sıcaklık: 25C°, kışın ortalama sıcaklık: 9C°dir.

 

ULAŞIM: Tren, metro ve otobüs ulaşımı oldukça gelişmiştir. Adalara deniz yoluyla ulaşım oldukça rahattır.

 

KONAKLAMA: Aile yanı, öğrenci yurdu, kiralık daire ve otel gibi çeşitli konaklama seçenekleri vardır. Öğrenci otelleri aylık 500€-750€, paylaşmalı daireler de aylık 250–450€ arasında maliyetleri vardır.

 

YAŞAM GİDERLERİ: Konaklama hariç aylık yaşam giderleri 300–500€ civarında değişmektedir.

 

BANKALAR: İspanya’da bankalarPazartesi-Cuma sabah 8.30 ile 14.00 arası, Cumartesi günleri ise 8.30-13.00 arası açıktır. Bankalar, 1 Nisan ile 30 Eylül tarihleri arasında Cumartesi günleri kapalıdır.

 

SAĞLIK: İspanya’ya gitmeden önce gidilecek zamanı kapsayan30.000 € Teminatlı Seyahat Sağlık Sigortası yapılması gerekmektedir.

 

ÖĞRENCİLER İÇİN ÇALIŞMA OLANAKLARI NELERDİR: İspanya’da yabancı öğrencilerin çalışma izni yoktur.

 

EN ÇOK TERCİH EDİLEN ŞEHİRLER: Barselona, Madrid, Granada, Seville

 

NEDEN İSPANYA:

_ Yüksek kalitede eğitim

_ Düşük yaşam giderleri

_ Uluslararası geçerliliği olan diplomalar

_ Çok kültürlülük

_ Dünyanın en çok konuşulan üçüncü dilinin İspanyolca olması

 

TÜRKİYE’DEN NASIL GİDİLİR: THY ile İspanya’ya direk uçuşlar vardır.

 

TÜRKİYE’DEN TEL NASIL AÇILIR: 00+ 34 + alan kodu + telefon tuşlanarak aranılabilir. İspanya’dan Türkiye ise 00+ 90 + alan kodu + telefon numarası tuşlanarak aranılabilir. Cep telefonları çalışmaktadır. Fakat gitmeden önce Türkiye’den GSM Operatörünüzden hattınızı uluslararası görüşmelere açtırmanız gerekmektedir.

 

 

 

İSPANYA VİZESİ

İspanya vize başvurusu, HİT Yurtdışı Eğitim danışmanları tarafından eksiksiz doldurulmuş ve öğrenci tarafından imzalanmış vize formu ve aşağıdaki evraklarla beraber öğrencinin kendisi tarafından yapılmaktadır. HİT Yurtdışı Eğitim danışmaları tarafından vize randevunuz, kayıt işlemlerinizi başlattığınızda alınacaktır.

_ Pasaport

Pasaportunuz vizeye başvurduğunuz tarihten itibaren en az altı ay geçerli olmalıdır.

_ Pasaport fotokopisi

Pasaportunuzun numarası, vizeler, damgalar ve şahsi bilgilerin bulunduğu sayfalarının (ilk 4 ve son sayfa) fotokopisi ve varsa eski pasaportunuzun fotokopisi.

_ Fotoğraf

Vize formunuzun üzerine yapıştırılmak üzere, yakın tarihte çekilmiş bio-metrik fotoğraf.

_ Vize başvuru formunuzun fotokopisi

HİT Yurtdışı Eğitim tarafından eksiksiz doldurulmuş ve tarafınızca imzalanmış vize formunuzun fotokopisi olmalıdır.

_ Vize Ücreti

İspanya vize Ücreti 138.00TL olup, vize başvurunuz sırasında görevli memura verilmektedir.

_ Eğitim için vize talep formu

Büyükelçilikten HİT Yurtdışı Eğitim tarafından temin edilecek olup, eksiksiz doldurulacaktır.

_ Okul Kabul Belgesi

Eğitim ya da kurs görülecek okuldan gelen kabulünüz. (Okul kabul belgenizin merkez tarafından büyükelçiliğe fakslanması gerekmektedir. HİT Yurtdışı Eğitim, vize başvurunuzdan önce, bu belgenin elçiliğe fakslandığından emin olmaktadır.)

_ Burs Belgesi

Burslu olarak gidiyorsanız, eğitim veya kurs görülecek merkezden bunu belgeleyen kabul yazısı.

_ Sağlık Raporu

Tam teşekküllü bir hastaneden aldığınız sağlık heyet raporunuz ve raporunuzun fotokopisi. (90 günden fazla eğitim alacak öğrenciler için: İngilizceye veya İspanyolcaya çevirisi yaptırılıp, noterden tasdik ettirilip, valilikte “La Haye Apostili” vurdurulmalıdır.)

_ Nüfus cüzdanınızın fotokopisi

_ Vukuatlı nüfus kayıt örneği

Nüfus müdürlüğünden, nüfus cüzdanınızı göstererek hızlı bir şekilde alabilirsiniz.

_ İkametgâh ilmühaberi

Yaşadığınız mahallenin muhtarından temin edebilirsiniz.

_ Vize Başvuru Dilekçesi

Elçiliğe veya Konsolosluğa hitaben, seyahat detaylarınızı ve vize isteğinizi bildiren elde yazılmış vize başvuru dilekçesi (ev adresi ve telefon numaraları mutlaka yazılmalıdır, Türkçe yazılabilir.

_ Uçuş Rezervasyonu

Eğitim programınızın ve konaklamanızın başlangıç ve bitiş tarihlerine uygun olarak yapılmış uçuş rezervasyonunuzun örneğini elçilik görmek istemektedir.

_ Konaklama Bilgisi

İspanya’daki konaklama adres ve telefon bilgilerinizi belgelendirmelisiniz.

_ Seyahat ve Sağlık Sigortası

İspanya’da kalış sürenizi kapsayan seyahat ve sağlık sigortası ve fotokopisi (30.000€ teminatlı olmalıdır).

_ Sponsor yazısı

Vize için başvuran sahsın masraflarının bir başkası tarafından karşılanması durumunda, o kişi tarafından yazılmış ve ilgili kişinin masraflarının karşılanacağını bildiren dilekçe.

_ Öğrenci Belgesi

Hala bir eğitim kurumunda öğreniminize devam ediyorsanız, öğrenci belgeniz, mezunsanız, mezuniyet belgeniz.

Tıp, cerrahi, eczacılık, psikoloji, kimya bilimleri ve biyoloji bilimleri bölümleri mezunları İspanya’da uzmanlık alanında eğitim görmek istedikleri takdirde sahip oldukları diplomanın İspanyol denkliğini, İspanya Sağlık Bakanlığı’ndan uzmanlık görecekleri hastane veya merkezin de belirtildiği kabul belgesini getirmek zorundadırlar.

_ Muvafakatname

Öğrenci 18 yaşından küçük olduğu takdirde ailesinden izin mektubu.

_ Ebeveyn veya sponsora ait aşağıda belirtilen belgeler

Masrafları karşılayacak ebeveyn veya sponsora ait aşağıda belirtilen ilgili evraklar getirilmelidir.

Çalışanlar

_ İşverenden izin mektubu,

_ SSK İşe Giriş Bildirgesi (fotokopi işyerinden onaylı olmalıdır),

_ Son 4 aya ait SSK Aylık Sigorta Primleri Bildirgesi veya Emekli Sandığından benzer belge,

_ Son 4 aya ait maaş bordrosu, banka hesap cüzdanı, mülkiyet tapularının asılları ve

fotokopileri.

_ Vize için başvuran şahsın masraflarının bir başkası tarafından karşılanması durumunda, o

kişi tarafından yazılmış vize talep eden kişinin masraflarının karşılanacağını bildiren

dilekçe ve bir önceki maddede belirtilen evraklar.

Serbest meslek sahipleri

_ Vergi levhasının noter tasdikli fotokopisi,

_ Ticaret Odası Kayıt Belgesi,

_ Şirketin İmza Sirküleri’nin noter tasdikli fotokopisi,

_ Ticaret Sicil Gazetesi fotokopisi (kuruluş),

_ Banka hesap hareketleri, mülkiyet tapularının asılları ve fotokopileri.

Emekliler

_ Emeklilik Cüzdanı ve maaşın yattığı hesaba ait banka hesap cüzdanlarının asılları ve

fotokopileri sunulmalıdır.

_ (Varsa) Diğer gelirleri gösteren belgelerin fotokopileri.

Dikkat: Evrakların eksiksiz olarak teslim edilmesi gerekmektedir. Tüm müracaatlar şahsen yapılmalıdır.

Önemli Notlar

_ 90 günden kısa sürecek olan bir eğitim programına katılacak öğrencilerin, vize başvurularını,

öngörülen seyahat tarihinden EN AZ İKİ HAFTA ÖNCE yapmaları gerekmektedir.

_ 90 günden fazla sürecek olan bir eğitim programına katılacak öğrencilerin, vize başvurularını

seyahat tarihinden EN AZ İKİ AY ÖNCE yapmaları gerekmektedir.

Gerekli görüldüğü takdirde yukarıdaki listede yer almayan başka evraklar da talep edilebilir.

Yukarıda belirtilen evrakların tamamının ibrazı, gerekli vizenin verileceği anlamına

gelmemektedir.

 

İSPANYA’DA 90 GÜNDEN FAZLA KALACAK ÖĞRENCİLERİN, İSPANYA’YA GİTTİKTEN SONRA 30 GÜN İÇERİSİNDE YABANCILAR POLİSİ’NE BAŞVURUP OTURUM KARTI ALINMALARI GEREKMEKTEDİR.

İSPANYA BÜYÜKELÇİLİĞİ

Abdullah Cevdet Sok. No: 8 Çankaya - Ankara 
Tel: 0 312 438 03 92 
Fax: 0 312 439 51 70

İSPANYA BAŞKONSOLOSLUĞU

Karanfil Aralığı Sok. No:9 Levent - İstanbul
Tel: 0 212 270 74 10 
Fax: 0 212 325 30 31

 

FRANSA

 

NÜFUS: 63.587.700

 

YÜZ ÖLÇÜMÜ: 547,030 km²

 

BAŞKENT: Paris

 

PARA BİRİMİ: Euro

 

KONUŞULAN DİLLER: Fransızca tek resmi dildir. Ancak bazı bölgesel lehçe ve diller de konuşulmaktadır.

 

HAVAALANI: Paris Charles de Gaulle, Nice Côte d'Azur

 

UÇUŞ SÜRESİ: 3,5 saat

 

SAAT FARKI: 1 saat geri

 

İKLİM: Kuzey Avrupa iklimini etkisinde olan kuzey bölgelerde kışlar soğuk yazlar yağmurlu ; Akdeniz iklimi hâkim olduğu güney bölgelerde ise kışlar ılık yazlar sıcak ve kurak geçmektedir.

 

ULAŞIM: Fransa'da kendi sürücü belgenizi kullanabilirsiniz .Uçakla seyahat etmek oldukça pahalı olmasına rağmen 25 yaş altındaki öğrenciler indirimler seyahat edebilmektedirler. Fransa’da çok gelişmiş bir tren ağı bulunduğundan uzun mesafe yolculukları için treni tercih edilebilir. Daha ekonomik olmak istenirse otobüs yolculuğu da tercih edilebilir.

 

KONAKLAMA: Şehre ve imkânlarınıza göre aile yanı ve otel gibi değişik konaklama seçenekleri mevcuttur. Burslu öğrencilerle devlet yurdu seçeneği de sunulmaktadır.

 

YAŞAM GİDERLERİ: Fransa’da bir öğrencinin aylık konaklama giderleri yaklaşık 400 Euro, yaşam giderleri ise yaklaşık 300- 400 euro civarında olacaktır.

BANKALAR: Fransa’da bankalar hafta içi her gün 09.00–14.30 arasında açıktır. Fransa’da iki yıldan az süredir bulunan öğrenciler banka hesabı açtırabilirler fakat bu hesap sadece belirli işlemlere izin verir. Öğrencinin oturum süresi yeterliyse ‘resident’ hesabı açtırabilirler. Bu hesap ise herhangi bir kısıtlama olmadan birçok işleme izin veren bir hesap türüdür.

 

SAĞLIK: Fransız sağlık sistemi Avrupa'nın en iyi sağlık sistemlerinden biridir.

Hastanelerde yapılan muayene ve kontroller her zaman çok yüksek kalitelidir . Sağlık sigortası yaptıran öğrenciler bu hastanelerin imkanlarında yararlanırlar.

 

ÖĞRENCİLER İÇİN ÇALIŞMA OLANAKLARI NELERDİR: Fransa’da öğrenci vizesi sahipleri part-time çalışma hakkı için başvuruda bulunabilmektedirler. Ancak başvuru yapan öğrenci Avrupa Birliği üyesi olmayan bir ülkenin vatandaşıysa, oturma kartı aldıktan sonra çalışma hakkı kazanır.

 

EN ÇOK TERCİH EDİLEN ŞEHİRLER: Paris, Nice, Bordeaux.

 

NEDEN FRANSA:

_ Yüksek kalitede eğitim

_ Uluslararası geçerliliği olan diplomalar

_ Eğitim için güvenli bir ülke

_ Çok kültürlülük

_ Ünlü Fransız Kültürü

 

TÜRKİYE’DEN NASIL GİDİLİR: THY ve Air France’ın direk uçuşları bulunmaktadır.

 

TÜRKİYE’DEN TEL NASIL AÇILIR: 00+ 33 +alan kodu + telefon numarası tuşlanarak aranabilir. Fransa’dan Türkiye ise 00+ 90 + alan kodu + telefon numarası tuşlanarak aranılabilir. Cep telefonları çalışmaktadır. Fakat gitmeden önce Türkiye’den GSM Operatörünüzden hattınızı uluslararası görüşmelere açtırmanız gerekmektedir.

 

 

FRANSA VİZESİ

Fransa’ya öğrenci olarak gitmek isteyen kişiler, eğitim sürelerini dikkate alarak vize başvurusunda bulunmalıdırlar. 3 aydan kısa süreli eğitim almak isteyenlerin turist vizesi kapsamında başvuruyapılması gerekir.

Fransa’ya 3 veya daha fazla süreli eğitim için gitmek isteyen öğrencilerin başvuru öncesinde Campus France’a dosyalarının incelemenmesi amacıyla başvurması gerekmektedir. Campus France incelemeden sonra dosyayı onaylarsa öğrenciyi Konsolosluğa yönlendirmektedir. Fransa’ya 3 ile 6 ay arasında bir süre için öğrenci olarak gitmek istiyorsanız kısa süreli (geçici öğrenci) vizesine başvurmanız gerekir. 6 ay ve daha uzun süreli vize başvuruların ise öğrenci vizesi kapsamında değerlendirilir.

HİT Yurtdışı Eğitim ile yurtdışına gidecek olan öğrencilerin başvuruları, uzman eğitim danışmanlarımız tarafından eksiksiz doldurulur ve tarafınızca imzalandıktan sonra aşağıdaki evraklarla beraber, başvurunuz yapılır ve takip edilir.

_ Pasaport

Veriliş tarihi 10 yıldan daha az ve geçerlilik süresi ise en az 1 yıl ve 3 ay olan pasaport. Kimlik bilgilerinin bulunduğu sayfa fotokopileri gerekmektedir.

_ Vize başvuru formu

HİT Yurtdışı Eğitim danışmanları tarafondan eksiksiz doldurulmuş ve imzalanmış 2 uzun süreli form.

_ Fotoğraf

Arkası beyaz fon, 3 adet yeni çekilmiş vesikalık fotoğraf . Birer adet formlara yapıştırılacak, bir tanesi ise müracaat esnasında teslim edilecek.

_ Vize ücreti

Vize için gereken ücret 60 Euro vize ücreti.

_ Okul kabul belgesi

Gideceğiniz eğitim kuruluşundan kabul mektubu. Belge HİT Yurtdışı Eğitim tarafından okuldan temin edilecektir.

_ Diploma veya Öğrenci belgesi

Türkiye’deki son diplomalarınız veya eş değer belgeniz. Halen öğrenci iseniz öğrenci belgesi gerekmektedir. Eğtiminize ara vererek yurtdışına çıkıyorsanız, okuldan izinli olduğunuza dair belge.

_ Sponsor Yazısı

Vize başvurusunda bulunacak kişinin masraflarının bir başkası tarafından karşılanıyorsa, masrafları karşılayacak kişi o tarafından yazılmış, ilgili kişinin masraflarının karşılanacağını belirten dilekçe.

_ Maddi durumunuzu gösterir belgeler

Başvuracak kişinin veya ailesinin geçim kaynakları ile ilgili evraklar.

İş sahibi iseler : Ticaret odası faaliyet belgesi, vergi levhası, imza sirküleri, kuruluş gazetesi. İş veren olmayanlar bu evrakların yanında iş verenden dilekçe ve maaş bordroları ibraz etmelidiler.

Başvuracak kişiye veya ailesine ait banka hesap cüzdanları.

 

_ Campus France numaranız

Campus France tarafından verilen dosya numaranız

_ OFII Müracat formu

Müracaat sırasında OFII formunuzun üst bölümünün tarafınızdan doldurulmuş olmalıdır.

_ Kalınacak yere ait bilgi

İlk üç aya ait konaklama bilgisi gerekmektedir.

Önemli notlar

_ Tüm evrakların fotokopileri ibraz edilmelidir.

_ Gerekli görüldüğü takdirde yukarıdaki listede yer almayan başka evraklar da talep edilebilir.

_ 6 ay ve daha uzun süreli eğitim alacak öğrenciler, Fransa’ya vardıkları tarihten

itibaren 2 ay içerisinde bulundukları ilin valiliğine başvurarak bir yıllık oturma izni almalıdırlar.

_ Kısa süreli öğrenci vizelerinin süresi daha sonra uzatılamaz ve öğrenci vizesine

dönüştürülemez.

 

FRANSA BAŞKONSOLOSLUĞU

İstiklal Caddesi No. 8 Taksim İstanbul

TEL: 0 212-298-48-10

FAX: 0-212-249-91-68

Ankara Campus France Merkezi:

Ziya Gökalp Caddesi no:48 Kolej Ankara 
Telefon: 0 312 435 33 42 / 431 18 07 
Faks: 0 312 433 05 00 

İstanbul Campus France Merkezi:

İstiklal Caddesi no: 8 Taksim İstanbul 
Telefon: 0 212 393 81 11 / 114 
Faks: 0 212 334 87 41 

 

 

 

 

Üniversite Eğitimi

 

Fransa, dünya’da en çok yabancı öğrenci ağırlayan ülkeler arasında 3ncü sırada yer almaktadır. 2008 yılında Fransa’da eğitim alan Türk öğrenci sayısı 2.131 olup bunlardan 1.196’sı Lisans, 614’ü Yüksek Lisans ve 321’i doktora programlarına kayıtlıdır.

Uzun bir geçmişe dayanan Fransız eğitim programlarının kalitesi 3500’ü aşkın özel ve devlet Yüksek öğrenim Kurumlarının ve uluslararası ölçekte tanınan araştırma merkezlerinin oluşturduğu bir ulusal ağ üzerine dayanmaktadır: 83 üniversite, 240 mühendislik okulu, 200’ü aşkın ticaret ve işletme okulu, 120 devlet sanat okulu ve 20 mimarlık okulu. Bunlara birde, sosyal hizmetler, para medikal, turizm, spor, moda, tasarım gibi belli bir alanda yoğunlaşmış eğitimler sunan 3000’e yakın okul veya enstitü ilave edilebilir.

Ulusal bütçenin %20’den fazlası eğitime ayrılmıştır. Ayrılan bu bütçe, verilen diplomaların istenen kalitede olmasını garanti etmektedir. Devlete bağlı eğitim kurumlarında öğrenci başına düşen gerçek maliyetin (yılda 6.000 ila 15.000 Euro arası) önemli bir kısmını devlet karşılamaktadır. Bu sayede, eğitim kalitesinden taviz verilmeden eğitim harçları dünyanın en düşük seviyelerinde tutulmaktadır.

  • Fransız Yüksek Öğrenim Sistemi

Fransız devlet üniversitelerinden alınan tüm diplomalar YÖK tarafından tanınmaktadır.

1998 yılından beri Bolonya sürecinde yer alan Fransa’nın yüksek öğretimi belirgin üç kademeden oluşmaktadır:

* Lisans “L”: 3 yıl – 180 ECTS kredisi

* Yüksek Lisans “M” : 2 yıl – 120 ECTS Kredisi

* Doktora “D”: 3 yıl – 180 ECTS Kredisi

Yüksek öğretim sistemi, sömestrlerden oluşmakta ve Avrupa Kredi Transfer Sistemi (European Credits Transfert System) uygulanmaktadır. Bu uygulanan kredi sistemi derslerin Avrupa ortak kredi sistemine göre kredilendirilmesini ve yatay geçişlerde aktarılabilmesini mümkün kılmaktadır.

Yüksek öğrenim kurumlarının çoğunda eğitim dili Fransızca olsa da, 568 eğitim programının eğitim dili İngilizcedir.

Eğitim sonunda verilen ulusal diploma’ların hangi kurumdan alınmış olursa olsun aynı değerdedir.

Üç tip yüksek öğretim kurumu öğrenci kabul etmektedir:

Üniversiteler:

  • 83 devlet üniversitesi, başvuran her 3 öğrenciden 2’sini eğitime kabul etmektedir. Bakalorya veya dengi ortaöğretim diplomasına sahip herkese açık olan üniversitelerde elemeler, eğitim süresince uygulanan sınavlarla yapılmaktadır.

  • Öğrencilerin 3’te 2’si üniversitelerde öğrenim görmektedir. Fransa’da doktora eğitimi yapan 66.500 öğrenciden %39’u yabancı uyrukludur.

Her eğitim kademesi sonucunda ulusal diploma verilmektedir:

Lisans (3 yıl), Yüksek Lisans (5 yıl), Doktora (8 yıl)

Araştırma, üniversitelerin temel unsurlarından biridir: 1.200 araştırma laboratuarıyla bağlantısı bulunan 300’den fazla doktora okulu araştırmaya yönelik eğitimler vermektedir.

è “Les Grandes Ecoles”(Yüksek okullar)

  • Mühendislik okulları, işletme ve ticaret okulları, Siyasi bilimler ve kamu yönetimi okulları

  • Eğitime kabul edilme: 2 yıllık bilimsel hazırlık sınıfı sonucunda sınav yoluyla veya başvuru dosyası incelenerek

  • Lise sonrası 5 yıl süren bir eğitim sonunda Yüksek Lisans düzeyinde diploma verilmektedir.

èİhtisas okulları ve enstitüler:

· Sanat, mimarlık, sağlık, gazetecilik okulları ve sosyal meslek okulları vs…

· Eğitim sonucunda Devlet diploması veya Kurum diploması/sertifikası verilmektedir

· 2 – 5 yıllık eğitimler

· Eğitime kabul edilme: Sınavla veya dosya incelenmesi sonucunda

 

Öğrencinin başvurduğu eğitim düzeyine göre başvurular aşağıda belirtilen tarihlerde yapılacaktır:

- Üniversitelerin Lisans 1nci ve 2nci sınıflarına veya Mimarlık okullarının tüm sınıflarına kayıtlar her senenin 1 Aralık ile 31 Ocak tarihleri arası yapılacaktır.

- Üniversitelerin Lisans 3ncü sınıfları ile Yüksek Lisansa kayıtlar Yüksek Öğrenim Kurumuna göre değişmektedir ancak genellikle kayıtlar Şubat ayından itibaren başlamaktadır. Kesin tarihleri öğrenmek için lütfen ilgili Yüksek Öğrenim Kurumunun internet sayfasına bakınız.

- Doktora: Kayıtlar doğrudan üniversitelerin doktora okullarına yapılmalıdır. Kayıt tarihleri için ilgili doktora okullarının internet sayfasına bakınız.